مدیر کل راه آهن هرمزگان خبر داد 

تسریع در روند ورود و خروج کالا با  اتصال کارخانه آلومینیوم المهدی به شبکه ریلی کشور 



مدیر کل راه آهن هرمزگان گفت: بالابردن استفاده از ظرفیت‌های ریلی استان توسط مراکز صنعتی ،دروازه ورود به توسعه پایدار است.
به گزارش صبح ساحل، «حمید گوگوچانی»، مدیر کل راه آهن هرمزگان در بازدید از محل اجرای پروژه  اتصال کارخانه آلومینیوم المهدی به شبکه ریلی کشور از نزدیک درجریان اقدامات صورت گرفته در زمینه طراحی، تامین و اجرای پروژه و موانع و مشکلات پیش رو قرار گرفت، گفت: درخواست های روز افزون اتصال به شبکه حمل نقل ریلی توسط مراکز بعضاً کوچک را نشانه بارز صرفه اقتصادی حمل و نقل ریلی و ایجاد ارزش افزوده در صنایع است.
وی اظهار داشت: حمل و نقل جادهای و ریلی  مکمل یکدیگر و هم راستا با دستیابی به توسعه اقتصادی جهانی و کشور به شمار می رود.
به گفته گوگوچانی ،پروژه راهآهن آنتنی کارخانه آلومینیوم المهدی از سال های گذشته به تصویب کمیته فنی ایستگاه‌های راه آهن جمهوری اسلامی ایران رسیده بود ولی بنا به دلایل مختلف تا سال گذشته اجرای آن با وقفه روبرو شده بود. در فروردین ماه سال جاری طی قراردادی شرکت آلومینیوم المهدی (گروه مپنا) پروژه مهندسی و تامین و اجرای خط راه آهن آنتنی را به شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا واگذار نمود.
مدیر کل راه آهن هرمزگان با بیان اینکه  این پروژه قرار است طی یکسال با احداث و به بهره برداری رساندن 3.6KM خط ریلی و ایستگاه‌های تخلیه و بارگیری، انتقال سالیانه 375،000 آلومینا و 100،000 تن کک به کارخانه و خروج شمش‌های تولیدی  را به ریل منتقل کند، گفت:در این رابطه  استان هرمزگان همراستا با سند چشم انداز توسعه 1401 بیش از پیش از خدمات حمل و نقل ریلی کشور بهرهمند سازد.
گوگوچانی  تسریع در روند ورود و خروج مواد اولیه و محصولات کارخانه، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، کاهش ترافیک جاده های منطقه، کاهش حوادث و جلوگیری از هزینه های ناخواسته و سربار به کشور از نتایج اتصال ریلی کارخانه آلومینیوم المهدی به اسکله های بندر شهیدرجایی و شبکه حمل و نقل ریلی کشور دانست.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها